KUVAUS
Kehollisuudella, liikkumisella ja ulkoilulla voidaan tuoda matematiikan tunneille lisää innostusta ja motivaatiota, sekä kokonaan uusia näkökulmia keskeisiin opintosuunnitelman teemoihin. Kurssi antaa muun muassa ideoita ja toimintamalleja matematiikan tuntien pitämiseen luokkahuoneen ulkopuolella. Mitä helposti toteutettavia mahdollisuuksia mobiiliteknologia tuo, ja miten oman liikkuvan oppitunnin voi suunnitella?
Tanssin ja kehollisen kokemuksen kautta avautuu myös paljon mahdollisuuksia matematiikassa tärkeään luovuuteen, sekä tuttujen matemaattisten käsitteiden katsomiseen uusista näkökulmista. Suoran yhtälö hahmottuu koordinaatistoon ryhmässä suunniteltavan koreografian avulla, lumihiutaletanssissa pääsee symmetrian kokemaan itse symmetrisen kuvion osana ja jaollisuuden salat avautuvat taputusleikissä, naurunremakan lomassa. Matematiikka hahmottuu syvällisemmin, kun keho ja mieli toimivat yhdessä.
KOHDERYHMÄ
Kurssi soveltuu kaikille matematiikkaa opettaville varhaiskasvattajista toisen asteen opettajiin
LAAJUUS JA TOTEUTUSTAPA
Kurssin kuormitus on noin 60 h (2 op; yksi opintopiste noin 27 tuntia opiskelua). Kurssi koostuu seuraavista elementeistä:
Vapaaehtoinen lähipäivä: toiminnallinen työpaja liikuntasalissa ja ulkona (6h)
Verkkomateriaaliin tutustuminen ja pohdintatehtävät (max 12 h)
Kokeilut omassa opetuksessa, sisältäen suunnittelun ja raportoinnin (max 32 h)
Lähipäivän voi suorittaa Helsingin lisäksi myös Tampereella. Katso tarkemmat aikataulut sekä lisätietoja koulutukseen valmistautumisesta ja ilmoittautumisesta: https://lumatikka.luma.fi/rakenne/valinnainen-osio/matematiikkaa-liikkuen/<$DetailsLisatietojaLinkki$>
<$DetailsTakaisinHakutuloksiin$>